22 december 2008

Härligt med Hubble

I dag red Ylva på Hubble för första gången. Det gick hur bra som helst, snabbt och lätt upp på hästryggen. Ylva red Hubble i ungefär 2 minuter och klev sedan av, helt utan några som helst problem. Jag känner mig väldigt glad just nu. Kan inte gå mycket bättre för att vara första gången hon blev riden. Utöver det så insåg Sara att den borsten vi ryktade henne med innan ritten inte uppskattades. Hon krånglade och flyttade på sig under ryktningen, varpå Sara bytte borste till en piggborste. Problemen försvann. Själv trodde jag Hubble mest var på dåligt humör.

Var och julhandlade lite mer i dag. Okej, det är mycket folk ute, men jag tror inte det slås några rekord i år på långa vägar. På ICA Maxi blev jag rätt irriterad. Vi hade köpt julprydnader som skulle vara till halva priset. 79 kronor var priset i butik enligt sedvanlig vit prislapp på hyllkanten. 79 kronor var det i kassan med enligt kassörskan, då hon ansåg att halva priset hade de redan sänkt med då den någon gång tidigare kostar 139. Jag ansåg att om det står halva priset tydligt skyltat så är det halva priset på vit prislapp, inte på tidigare för mig okänt pris. De fick behålla varan.

Inga kommentarer: