09 december 2008

Intervju och Gekås

Var på Ge-kås igår. Trevligt besök, mycket folk men det var väntat och jag har varit med om värre. Men nu var vi där en måndagseftermiddag, en helt okej tid att vara där. 4 000 handlade vi för och det gav en hel del. Väl spenderade pengar känns det som.

Blev intervjuad i två timmar idag. Var trevligt och givetvis handlade det om Sverigedemokraterna. Om det blir något av det hela rent mediemässigt, så skulle det komma till vår/sommar. Vilket som är det trevligt att bli intervjuad för det tvingar mig att tänka tillbaka hur jag tänkte och resonerade en gång i tiden. Det är en reningsprocess på många sätt, och jag känner mig både friare samt mer harmonisk efter sådana här samtal. Det är mentalt befriande helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får det att låta som om du varit med i någon grovt kriminell grupp, och inte i ett fredligt, demokratiskt, svenskt politiskt parti som är på väg mot riksdagen.

För min del är det lite tvärtom mot för dig, d.v.s. snarast en reningsprocess att *vara med* på ett hörn i Sd-tåget, ställa upp för partiet, väljarna och demokratin istället för att fortsätta vara passiv, räddhågsen att ta steget, och låta andra kämpa för det jag själv tror på. Så kan jag erkänna att det var för min del under ett par år.

En sak jag undrar: Har du någonstans gett din egen version om varför du lämnade/uteslöts ur Sverigedemokraterna? Jag har bara läst Sd's version. Det skulle vara intressant att ta del av din version också, ifall det nu är så att den avviker från partiets.

Gott Nytt år på dig.

Ps. Får man fråga vem som intervjuade dig?

Gorm Lind sa...

Och en gång kände jag som du faktiskt. Att vara med i sd gav en ytterligare mening med livet, man gjorde en insats för något man trodde på och detta ofta under stor press från samhället i övrigt.

Men så är det inte längre, för mig. Jag skulle väl kunna gissa att en person som, exempelvis, levt för och med Jehovas vittnen men sedan av något skäl väljer att lämna den kan känna att det längre fram när han är ateist känns som befriande och rengörande att kunna prata igenom den tid då han försökte konvertera folk till sin religion. Det hjälper en att fundera över varför det blev som det blev och hur man tänkte då.

Varför jag uteslöts är jag inte säker på. Jag kunde inte få något faktiskt besked och de formella var bara snömos, detta kan lätt vederläggas av följande, sd-thns hela styrelse uteslöts, jag skulle, enligt sd-riks, betlar 45 000 till dem. Detta utan att jag, eller sd-thn fått en spänn från sd-riks, samt att sd-thn hade betalt alla pengar som riks skulle ha.

Hela situationen var väldigt jobbig för mig och mina barn. Det var inte roligt för dem när de fick höra i skolan att det stod i tidningen att jag förskingrat pengar.

Gott nytt på dig med