16 augusti 2008

Sverigedemokraterna

Läste nu på morgonen att Rinderheim, en ledande sd-politiker som jag träffat och pratat med flera gånger, nu uppmanans kliva åt sidan då han uppfört sig rätt illa. Förtalat partikamrater, förstod jag, var det allvarligaste. Jag kan lungt säga att det hela är antagligen rätt infekterat.

Nå, när Mattias Karlsson, som jag också träffat och pratat med flera gånger, säger detta i media: – Han är en bakåtsträvare som tycker att det mesta var bättre förr. och Jag tror att han i grund och botten är etnonationalist”, så undrar jag lite lätt:

Är liksom inte det också förtal av partikamrat? Nå, när jag läser detta är det väldigt, väldigt skönt att ha lämnat både sd och den tankevärlden bakom mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag håller med, Mattias Karlsson verkar inte ha alla hönsen hemma.

Anonym sa...

Nåja, Mattias ska inte säga så mycket med tanke på vad han har i bagaget.

Läste för övrigt en intervju med dig i Expo. Du är inte heller någon trövärdig person som går från politisk nationalism till ärkefienderna Ekman och Pohl.

Anonym sa...

En av alla Sverigedemokrater som uteslutits.En av de fyras gäng Mattias Karlsson är en av dem som sysslar med uteslutningar exempelvis när,Kjell-Åke Stoneblaster, Växjö ordförande i Sverigedemokraternas avdelning Kronoberg Östra, utesluts från partiet, på grund av att Kjell-Åke Stoneblaster upptäckte den dolda agendan i bokföringen i Syd och riks, som förbrukar Sverigedemokraternas gemensamma resurser vilket Kjell-Åke Stoneblaster inte accepterat utan vill att bokföringen kontrolleras, poster som döljs, över 1 300 000 kronor finns ingen riktig bokföring på. Dessa pengar finns inte någon redovisning på utan förts som övriga kostnader.
Kritik av Skånedominansen i styrelsen för Sverigedemokraterna Syd har fått de fyras gäng i Skåne att reagera starkt. Samtliga i styrelsen i Syd är från Skåne vilket inte är demokratiskt rätt, utan odemokratiskt då Halland och Småland inte har någon representation, enligt Kjell-Åke Stoneblaster är det diskriminering och helt oacceptabelt med enbart Skåningar.

Skånestyrd-styrelsen öppnade uteslutningsärende mot uppstickaren från Småland Kjell-Åke Stoneblaster som ville att Sydstyrelsen skulle utökas med representanter även från Småland och Halland.( Den sittande Riksstyrelsen är utgörs av en majoritets representation som sitter i Syds-styrelse.

Ordförande i Distrikt Syd Jens Leandersson, Klippan vill inte minska sitt inflytande på Småland och Halland. Underrättelseorganisationens i SD med ordförande Ted Ekeroth som chef som också är styrelseledamot i riks Sverigedemokraterna och även jobbar som politiskt sakkunnig till partisekreteraren Björn Söder som är ledamot i regionstyrelsen för Region Skåne.

Jens Leandersson vill inte ange vilka skäl som ligger bakom uteslutningen mot Kjell-Åke Stoneblaster, men att Jens Leanderssons position är hotad är uppenbart.

Men den förre bergsprängaren är helt säker på att det är hans starka kritik av den demokratiska processen inom partiet som har utlöst ilskan.
Det allra bästa vore om Småland fick bilda ett eget distrikt. Då skulle partiet växa ytterligare. Nu styrs allt från Skåne som har 14 av 16 styrelseplatser. Det är ingen demokrati utan kallas för diktatur, säger Kjell-Åke Stoneblaster.
Så här får det inte gå till inom Sverigedemokraterna, säger Kjell-Åke Stoneblaster.

Gorm Lind sa...

Jag känner inte till något om Stoneblaster och vad som föranledde hans uteslutning. Det kan vara som du säger, eller det kan finnas helt andra skäl.

Själv träffade jag honom aldrig och har därför ingen uppfattning i frågan.