14 maj 2009

Demokratisk allians?

Läste här att några ex-sdare möjligtvis ska bilda nytt parti, nämligen Demokratisk Allians, med Johan Rinderheim som trolig partiledare. De ska vara ungefär som sd, fast mindre mot islam (men kanske mer mot israel/judar, vad vet jag?). Min första tanke var den att de lärde sig av ND som när de bildade eget valde vara ett mer hårdfört SD. Det gick ju inget vidare, och inom SD på den tiden var vi rätt nöjda med att de inte valt att gå ut som ett mjukare SD. Det trodde vi kunnat bli farligt på den tiden. Nå, nu är jag inte längre med i SD, har noll och inga planer att gå med i det här nya partiet heller för den delen.

5 kommentarer:

Jimmy S. Windeskog sa...

Detta med ev judekritik i ett nytt parti känns ju både krystat och provokativt skrivet av dig.

Gorm Lind sa...

mjo, men de var bara en tanke som slog mig medan jag skrev :)

Men visst, det kanske var lite krystat. Stundens ingivelse bara

Jimmy S. Windeskog sa...

Speciellt iom att man kan säga att du känner i alla fall Johan...

Kulturkamp sa...

Hur är det med tatueringen på armen Gorm? Var det inte en typisk "högerextrem" gadd du hade fast du var förtroendevald i Trollhättan?

Sitt inte och spela pajas och kasta skit om "judekritik". När får vi läsa om dig härnäst i Expo? Funebo nästa säger jag bara!

Gorm Lind sa...

Jag har ingen, och har aldrig haft, tatuering på någon arm. Enda tatueringen jag har är på höger skuldra och är i form av en bevingad kvinna/ängel.

I övrigt känns du som en rätt negativ människa och dina kommentarer får stå för dig.

Trevlig sommar :)