29 mars 2009

Kaliber granskar sverigedemokraterna

Läste på svd.se att radioprogrammet Kaliber har vart och bandat vad folk säger på sd-möten. Kan tro det är en del som har det svettigt just nu inom sd. För min personliga del är jag mer intresserad av om jag själv kommer medverka i programmet då jag för några månader sedan blev intervjuad av en av de aktuella reportrarna, om sverigedemokraterna givetvis.

Ska försöka ta mig tid att lyssna på det faktiskt. Dels för att höra om jag själv är med, dels för att höra om det några jag känner som skämmer ut sig i programmet.

UPPDATERAT: Mailade och frågade den aktuella journalisten och det visar sig att jag inte är med i dagens program.

5 kommentarer:

Jimmy S. Windeskog sa...

Varför tog du inte upp exempel på vad du själv sagt nu när Expo ringde upp senast?

Gorm Lind sa...

Kan du exemplifiera vad du syftar på som jag har sagt?

Jimmy S. Windeskog sa...

Du använde väl överlag vare sig mer eller mindre "hemska" uttryck än andra under din tid i SD. Men det är ju konstigt så för alla som viker ut sig i Expo, själva är de plötsligt vita som snö - vilket ju sällan är sant om man nu skall ta deras "kritik" på allvar.

Men om du nu anser det vara "rasism" att ha nordiska skönhetsideal trode ditt uttalande, om att Kabastenen i Mekka bör bombas för att det är det enda av värde den kulturen har skapat, vara åtminstone sju resor värre.

Gorm Lind sa...

Att bomba Mekka må vara väldigt otrevligt, destruktivt och definitivt något som inte gör världen tryggare. Jag kan däremot säga att jag vid något tillfälle sagt något i den stilen även om jag inte minns exakt. Däremot är det inte speciellt rasistiskt att vilja bomba Mekka.

Jag har inte försökt framställa mig själv som "vit som snö", tvärt om i så fall. Kolla på länken till Radio väst i inlägget ovan som exempel.

Vad mer precist menar du med stycket om nordiska skönhetsidel?

Jimmy S. Windeskog sa...

Du är betydligt mer objektiv i Väst-artikeln förvisso. Men faktum kvarstår, du ger samma intryck som andra som hoppat åt det hållet medan du i själva verket vare sig var "värre" eller "snällare" än annat SD-folk på vår nivå. Var det några man skämtade grovt om så var det väl snarare politiska motståndare samt annat SD-folk som man var irriterad på.

Det nordiska skönhetsidealet blev ju aktuellt med citatet om fula kvinnor från mellanöstern och bruka på dem.