28 november 2008

Evig förkylning

Jag har nu i ungefär en och en halv månad haft en förkylning som kommer och går. Antagligen smittar vi varandra i huset, eller så är det något annat som är fel. Jobbigt är det vilket som, och jag är nu väldigt trött på att vara lite till halvsjuk, men aldrig frisk.

Jag har under längre tid, cirka 3 till 4 år, på olika bloggar och debattforum läst mycket trovärdiga inlägg om att det skulle komma en ekonomisk kris. Nu befinner vi oss i början av denna kris. Skillnaden jag märker nu är att osäkerheten och spannvidden i förutsägelserna är större. Det gick att se att en oerhört kraftfull kris skulle komma, det var det många som gjorde. Men nu befinner vi oss på osäker mark och det är svårt att säga vad som komma skall eftersom det är ytterst svårt att avgöra vilka faktorer som spelar störst roll. Väldigt intressanta tider att uppleva.

Två forum jag kan rekommendera: peakoil och thehousingbubbleblog

Inga kommentarer: